Парадак звароту за ажыццяўленнем адміністрацыйных працэдур у электроннай форме
Парадак звароту за ажыццяўленнем адміністрацыйных працэдур у электроннай форме
Ажыццяўленне адміністрацыйнай працэдуры ў электроннай форме мяркуе даванне заяўнікам магчымасці:
- падачы (адклікання) заявы на ажыццяўленне АП пры дапамозе адзінага партала электронных паслуг (ЕПЭУ);
- атрыманні адміністрацыйнага рашэння (паведамленні аб адміністрацыйным рашэнні) у асабістым кабінеце на ЕПЭУ.
У адпаведнасці з артыкулам 14 Закона Рэспублікі Беларусь ад 28 кастрычніка 2008 г. № 433-З «Аб асновах адміністрацыйных працэдур» у электроннай форме таксама прадугледжана падача (адкліканне) адміністрацыйных скарг.
Перавод адміністрацыйных працэдур у электронную форму ажыццяўляюць дзяржаўныя органы, да кампетэнцыі якіх датычыцца правядзенне (рэалізацыя) дзяржаўнай палітыкі ў сферы грамадскіх дачыненняў, якія ўзнікаюць пры ажыццяўленні таго або іншай адміністрацыйнай працэдуры (кампетэнтны орган).
Адзіны партал электронных паслуг - падсістэма агульнадзяржаўнай аўтаматызаванай інфармацыйнай сістэмы, прызначаная для забеспячэння электроннага ўзаемадзеяння дзяржаўных органаў і арганізацый з іншымі арганізацыямі, а таксама з грамадзянамі, у тым ліку якая з'яўляецца адзінай кропкай падачы (адклікання) заяў аб ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур, атрымання адміністрацыйных рашэнняў (паведамленняў аб прынятых адміністрацыйных рашэннях) і падачы (адклікання) адміністрацыйных скарг у электроннай форме.
Заява зацікаўленай асобы ў электроннай форме падаецца праз адзіны партал электронных паслуг пасля атрымання да яго доступу:
- без выкарыстання сродкаў ідэнтыфікацыі;
- з выкарыстаннем унікальнага ідэнтыфікатара зацікаўленай асобы (акрамя выпадкаў, калі зацікаўленай асобай з'яўляецца юрыдычная асоба). Парадак атрымання ўнікальнага ідэнтыфікатара ставіцца Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь;
- з выкарыстаннем асабістай крыніцы электроннага лічбавага подпісу, сертыфікат адпаведнай адкрытай крыніцы якой выдадзены рэспубліканскім які сведчыць цэнтрам Дзяржаўнай сістэмы кіравання адкрытымі крыніцамі праверкі электроннага лічбавага подпісу Рэспублікі Беларусь.
Унікальны ідэнтыфікатар – гэта спецыяльны логин (імя ўліковага запісу грамадзяніна) і пароль – сродак ідэнтыфікацыі грамадзяніна пры ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур у электроннай форме праз асабісты электронны кабінет на адзіным партале электронных паслуг.
Для атрымання ўнікальнага ідэнтыфікатара грамадзяніну трэба звярнуцца:
ü у службу «адно акно» і прад'явіць дакумент, які сведчыць асобу а таксама дае пісьмовая згода на правядзенне зверкі прызначаных ім звестак з інфармацыяй, якая ўтрымліваецца ў дзяржаўных інфармацыйных рэсурсах (сістэмах), уладальнікам якіх з'яўляецца Міністэрства ўнутраных спраў.
Упаўнаважаны супрацоўнік праверыць прызначаныя ў заяве даныя. Затым з дапамогай спецыяльнай праграмы сфарміруе ўнікальны ідэнтыфікатар. Адзнака аб атрыманні паведамлення сведчыцца подпісам грамадзяніна. На падставе заявы фарміруецца асабісты электронны кабінет грамадзяніна і выдаецца ўнікальны ідэнтыфікатар: логин і пароль;
ü у Нацыянальны электронных паслуг па адрасе: г.Мінск, пр. Машэрава, 25, пам.200, аддзел продажаў і абслугоўвання кліентаў. Рэжым работы: панядзелак-пятніца 8.00-19.00. Тэлефон: +375 17 229 30 00 даб. 707.
ü у іншыя дзяржаўныя арганізацыі, упаўнаважаныя Саветам Міністраў на выдачу ўнікальнага ідэнтыфікатара з дакументам, які сведчыць асоба.
Унікальны ідэнтыфікатар выдаецца бясплатна!
Крок 1:
Каб увайсці ў асабісты кабінет, спатрэбіцца ўвесці атрыманы логин і пароль. Для гэтага – націснуць кнопу «Уваход» і выбраць раздзел «Уваход па ўнікальным ідэнтыфікатары».
Крок 2:
У асабістым кабінеце адлюструецца пералік адміністрацыйных працэдур, якія з дапамогай унікальнага ідэнтыфікатара можна заказаць праз адзіны партал. Электронная заява запаўняецца ў асабістым кабінеце.
Крок 3:
Пры заказе электроннай працэдуры ў асабістым кабінеце карыстальніка фарміруецца 30-значный код - нумар заказу, з дапамогай якога аплачваецца дадзеная працэдура любым зручным спосабам (напрыклад, праз любое аддзяленне банка, ЕРИП). У асабістым кабінеце карыстальнік прымацоўвае электронны від квітанцыі аб аплаце адміністрацыйнай працэдуры.
Крок 4:
Заява зацікаўленай асобы, пададзеная ў электроннай форме, разглядаецца ў парадку, устаноўленым заканадаўствам для разгляду заяў, пададзеных у пісьмовай форме.
Пасля выканання адміністрацыйнай працэдуры ўпаўнаважаным органам у асабістым кабінеце карыстальніка адлюструецца рашэнне па выніках аказання адміністрацыйнай працэдуры.
Падрабязная інфармацыя па атрыманні ўнікальнага ідэнтыфікатара па спасылцы
https://nces.by/nces-ptistupil-k-vydache-unikalnogo-identifikatora/
Пералік адміністрацыйных працэдур, якія падлягаюць ажыццяўленню ў электроннай форме праз адзіны партал электронных паслуг, вызначаны пастанова Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 6 мая 2020 г. №271 «Аб змяненні пастаноў Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь па пытаннях ажыццяўлення адміністрацыйных працэдур»
(з гіперспасылкай на https://pravo.by/document/?guid=3961&p0=C22000271)